۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۵۹۴۶۴۳
محقق و پژوهشگر حوزه علمیه قم:

یادداشت | رژیم صهیونیستی توان مقابله با ایران و جبهه مقاومت را ندارد

پژوهشگرحوزه علمیه قم در یادداشتی با بیان اینکه اسرائیل به زودی نابود خواهد شد، اظهار داشت: رژیم صهیونیستی توان مقابله با ایران و جبهه مقاومت را ندارد.

خبرگزاری رسا – گروه بین الملل، جنگنده های رژیم صهیونیستی بامداد دوشنبه گذشته بار درگیر حریم هوایی سوریه را نقض کردند و مواضعی در اطراف دمشق نظیر فرودگاه بین المللی این شهر را مورد حمله هوایی خود قرار دادند.

ارتش رژیم صهیونیستی طی بیانیه ای با اذعان صریح و کم‌سابقه به تهاجم هوایی علیه اهدافی در سوریه، مدعی شد که این اهداف متعلق به ایران بوده است.

اما این حمله رژیم صهیونیستی از چند جنبه قابل بحث و بررسی است که  حجت الاسلام شیخ عارف ابراهیمی محقق و پژوهشگر حوزه علمیه قم در یادداشتی به تحلیل این موضوع پرداخته است که در ذیل تقدیم خوانندگان گرامی می شود.

1. سکوت سازمان ملل متحد، شورای امنیت و به طور کل نهادهای بین المللی در برابر تجاوز و جنایت های مستقیم و غیر مستقیم رژیم صهیونیستی در کشورهای منطقه نظیر لبنان، سوریه، عراق و یمن منجر به جسور شدن این رژیم اشغالگر شده است.

2. رژیم صهیونیستی، آمریکا و هم‎پیمانان خود پس از شکست جریان تروریستی و تکفیری داعش که خود ایجاد، آموزش و حمایتشان کردند، اکنون به طور مستقیم برای ایجاد آشوب و بحران در سوریه وارد عمل شدند که حمله و تجاوز مختلف آنان به نقاط مختلف سوریه دلیل واضح بر این مدعاست[1]

3. آمریکا به ظاهر از سوریه خارج شده است و رژیم صهیونیستی نیز به ظاهر از این موضوع ناراحت و خشمگین است، اما رفتارهای آنان طی هفته های اخیر ادعاهای سران واشنگتن و تل آویو را تایید نمی کند.

4. اسرائیل از قدرت جبهه مقاومت در لبنان، سوریه، عراق و ایران به شدت هراسان است بنابراین با حمله مستقیم به سوریه و شکست حریم هوایی و دریایی لبنان روی آورده و از سوی دیگر مسؤولان آمریکا نظیر «مایکل پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا به کشورهای منطقه سفر می کند و با برخی از سران دولت ها نظیر ترکیه تماس تلفنی داشته است و همچنین سفر ژنرال «جوزف وتل»، فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا در خاورمیانه به لبنان برگی دیگر از تلاش بی وقفه آمریکا و اسرائیل برای تضعیف جایگاه مقاومت در سوریه را نشان می دهد.

5. کشورهای عربی نیز نباید از قافله حمله و فشار همه جانبه به جبهه مقاومت عقب بمانند بنابراین به تحریک آمریکا به بهانه برگزاری اجلاسیه اقتصادی سران کشورهای عربی در بیروت درپی ایجاد اختلاف میان ملت لبنان هستند.[2]

6. تجاوزات رژیم صهیونیستی بدون حمایت نامحدود آمریکا و مصونیتی که اعضای شورای امنیت در اختیار آن گذاشته‌اند؛ ممکن نیست.

7. هدف رژیم صهیونیستی از حمله به سوریه، طولانی‌ کردن بحران و روحیه‌دهی به اندک تروریست‌های باقی مانده است.

8. اسرائیل پس از شکست خفت بار در برابر جبهه مقاومت در فلسطین و افزایش مشکلات داخلی با تجاوز به سوریه درپی کسب آبرو و سرپوش گذاشتن بر بحران های داخلی خود است.

نتیجه:

همه ما به خوبی می دانیم که رژیم صهیونیستی توان مقابله با جبهه مقاومت را ندارد و زمان عرض اندام اسرائیل در برابر اعراب و مسلمانان گذشته است؛ اکنون این رژیم حتی چند ساعت توان ایستادگی در برابر فرزندان اسلام را ندارند و همه نقاط اراضی اشغالی خود را تحت تیررس موشک های جبهه مقاومت می بینند، بنابراین تجاوز مستقیم به کشورهای مختلف نظیر سوریه و لبنان یک نوع کسب آبرو مقابل هم‎پیمانان و حامیان خود است و از سوی دیگر مشاهده می کنیم که اسرائیل با علنی کردن روابط خود با برخی از کشورهای عربی نظیر عربستان، امارات، بحرین و عمان درپی فشار به ایران و جبهه مقاومت هستند اما این رژیم باید بداند که خود ضعیف و هم‎پیمانان عربیش نیز بسیار ضعیف تر از او هستند و با وجود اتحاد بازهم نمی توانند در برابر مسلمانان و جبهه مقاومت قد علم کنند. آمریکا، کشورهای عربی و غربی بارها اعتراف کرده اند که در جنگ های رسانه ای و نظامی اخیر در سوریه و عراق، این جبهه مقاومت و ایران بودند که به پیروزی رسیدند و همان طور که رهبر معظم انقلاب فرموده اند، «امروز با شکست و اضمحلال گروهکهای تروریستی در منطقه، رژیم صهیونیستی در انفعال و انزوا قرار گرفته و با جنایات جدید رسواتر از گذشته در سراشیبی سقوط و نابودی است و ان شاءالله جهانیان بزودی شاهد فروپاشی این رژیم جنایتکار خواهند بود.»

----------------------------------------

[1] آمریکا و چند کشور محدود هم‌پیمان آن، در آگوست 2014 (مرداد 1393) به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش، ائتلافی را در خارج از چارچوب سازمان ملل متحد و بدون هماهنگی با دولت سوریه، تشکیل دادند اما جنگنده‌های این ائتلاف از زمان تشکیل آن تاکنون، صدها بار به بهانه مبارزه با داعش غیرنظامیان سوری را در مناطق مختلف این کشور به خصوص حومه دیرالزور هدف قرار داده‌اند که در آخرین مورد به روستایی در شرق «دیرالزور» یورش بردند.

 

[2] چهارمین اجلاس اقتصادی - اجتماعی اتحادیه عرب 30 دی ماه 1397 در بیروت و با حضور شخصیت‌هایی از کشورهای مختلف عربی آغاز به کار کرد. از میان مقامات بلندپایه بیش از ۲۰ کشور عربی تنها امیر قطر و رییس‌جمهور موریتانی در این اجلاس حاضر شده‌اند. پیش از این، سفیر سوریه در لبنان اعلام کرده بود دمشق دعوت بیروت را برای شرکت در نشست اقتصادی سران کشورهای عربی رد کرده است. این نشست هر دو سال یکبار برگزار می‌شود، اما اکنون نزدیک به شش سال است که برگزار نشده است. آخرین دوره برگزاری آن در عربستان سعودی و در سال ۲۰۱۳ بود./994/ب911/ف

ارسال نظرات